Smlouva o prodejích ve výši 2 miliard dolarů posiluje postavení Nestlé coby největšího světového výrobce kávy se značkami, jako Nescafé a Nespresso. Starbucks, největší řetězec kaváren na světě, sídlící v Seattlu, uvedl, že použije výtěžek k navrácení peněz akcionářům tím, že urychlí program zpětného odkupu akcií. Transakce se nevztahuje na žádné kavárny Starbucks a bude zahrnovat prodej balené kávy, nápojů a kávových kapslí Nespresso.
Název Nestlé se v produktech Starbucks objevovat nebude. „Nechceme, aby spotřebitel vnímal, že Starbucks je nyní součástí větší rodiny,“ uvedl zdroj z Nestlé. „Tato globální kávová aliance přinese zkušenosti se Starbucks do milionů dalších domácností po celém světě, a to díky dosahu a pověsti Nestlé,“ uvedl generální ředitel společnosti Starbucks, Kevin Johnson. Nestlé a Starbucks spojují síly ve vysoce roztříštěné kategorii spotřebitelských nápojů, které se v poslední době týkala řada obchodních vyjednávání. JAB Holding, soukromá investiční firma evropské miliardářské rodiny Reimann, podnítila konsolidační vlnu řadou dohod, týkajících se Douwe Egberts, Peet\’s Coffee a Keurig Green Mountain, čímž se narovnala propast mezi nimi a Nestlé.
Káva je oblíbená u mladších zákazníků, kteří vyrostli se Starbucks. Ochota zaplatit za exotické boby a speciální nápoje znamená, že společnosti mohou vytvářet silnější ziskové marže než u běžných balených potravin. Zdroj z Nestlé uvedl, že společnost bude dále platit Starbucks tržní poplatky po zaplacení prvního z nich. Jako součást dohody nekupuje žádná průmyslová aktiva, ale může přejít k výrobě na trzích, kde Starbucks nepůsobí. „Společnost Nestlé je v celosvětovém měřítku největším podnikem vyrábějícím teplé nápoje, s prodeji vyššími než v případě dalších pěti největších firem stejného zaměření,“ řekl v pátek Matthew Barry, analytik Euromonitoru. Nicméně vedoucí pozice společnosti Nestlé není tak neotřesitelná jako kdysi. Je třeba počítat i s dalšími velkými hráči, včetně italské Lavazzy, která je světovým číslem 3.